Tuesday, October 18, 2011

Rädsla

When you say or do anything to please, get, keep, influence, or control anyone or anything, fear is the cause and pain is the result.- - Byron Katie

Det är det som står ovan som har varit mitt största problem. Jag har anpassat mig och försökt att kontrollerat banala saker. Jag har försökt att lösa, fixa, ordna och analyserat oss. Fan. Allt beror på en rädsla om att bli lämnad och den rädslan bottnar i något ännu mer djupare.


Jag blir lite bitter när jag tänker på detta, eller lite, mycket bitter! Jag har vetat om detta förut, jag har filosoferat kring detta förut och sedan har jag lagt undan dom tankarna i en tankelåda som är märkt med "sen" med feta bokstäver. Det kanske är dags att plocka fram den lådan och börja sortera i den.

Frågan är om jag klarar av att sortera i den själv...

No comments:

Post a Comment