Tuesday, January 17, 2012

Endorfin

Det är väl inte alls konstigt att man blir kåt som ett DJUR medan och efter man är på gymmet. Jag vet ju att man utsöndrar Endorfin (som är ett peptidhormon (opioidpeptid) som kroppen tillverkar själv av proopiomelanokortin, och som lindrar smärta. Hormonet påverkar vår vilja att sova, äta och dricka. Endorfin utsöndras bland annat vid skratt, stress, motion, men även av sex och förälskelse.) My lord vad alla människor blir extra heta- detta trots att svetten rinner, kinderna är rödblommiga och, ja ni vet kanske hur dom allra flesta ser ut på gymmet?

Som ni förstår har jag äntligen kommit i gång med träningen igen. Jag har haft en långt uppehåll, jag har inte haft motivation eller lust helt enkelt. Min plan var hela tiden att börja gymma först efter att jag hade lust och motivation och det har jag nu. Jag har prövat att börja motionera när motivationen inte existerat och det har resulterat i ett till två gymbesök. Sist jag hade motivation, då höll det i sig i flera år. 

Min motivationen kommer av ett bättre mående, trygghet och lite jävlar anamma. Tillbaka till endorfinerna. Jag klär av sambon med ögonen och jag har blivit så där läskig att jag börjar kolla in skrevet på honom lite väl ofta, saknaden efter hans kuk gör mig snart till den kvinnliga "peeping tom"=P Värst är det när jag har gymmat. Då vill jag ha kuk! Det är faktiskt en liten fantasi jag har. Sex på gymmet. Mmmhm.

Å en bild på ett par riktigt kramgoa bruttor, vist vill man in i mitten och mysa? :)

2 comments:

  1. Då är vi två som kommit igång med träning, började föra veckan jag.

    älskar dina bilder du läger ut, utöver dina egna så klart ;)

    Vart hittar du dom?

    //rolf78

    ReplyDelete
  2. Otroligt upphetsande bild. Tänk o få gosa runt med allt de goa hullet! Kurvor på rätt ställen!

    ReplyDelete