Sunday, June 26, 2011

But why?

Ni undrar varför vi inte bara knullar? Jag har skrivit orsaker till och från. Det finns inte bara en, det är en samling orsaker som har blivit en hög mur och den håller vi på sakta men säkert att riva ner. Dock tar allt sin tid.

Tappar man attraktionen till varandra finns det bara två vägar att gå, den ena är i sär - vilket som allra flesta gör och den andra är att stanna och försöka komma underfund med varför attraktionen är borta och när man får den insikten finns det även här två vägar att gå, den ena är att försöka hitta tillbaka till varandra och den andra är att gå varsin väg.

Jag och sambo väljer att försöka hitta tillbaka till varandra - dock är det ingen garanti att den kommer tillbaka. Vi vill försöka, vi är inte redo att släppa varandra än, vi har investerat så mycket av oss själva i denna relation på gott och ont och vi tycker att vi förtjänar en chans.

Vad gör vi då? Joo, vi börjar med att vi på varsitt håll försöker att hitta oss själva. På så sätt hoppas vi att vi ska se varandra igen för dom vi faktiskt är. Det är lättare sagt än gjort. Mitt fokus handlar om min självständighet som jag saknar så enormt mycket. Jag och sambo, vi har verkligt vuxit ihop och "Ditt, mitt och vårt" är utsuddad och nu finns det bara vårt.

Det vi attraherades av hos varandra, visar vi inte längre varandra -därför knullar vi inte. Eventuellt flyttar jag hem till en tjejkompis i hennes stora hus i skogen så att vi verkligen får vara i från varandra. Vem vet hur framtiden ser ut. Jag har hopp i allafall.

Nu ska jag ta min feber och glida ner i soffan och jäsa dom sista timmarna innan sista jobb-veckan innan semester. Woho!

No comments:

Post a Comment