Wednesday, May 11, 2011

Krav


Jag fortsätter att skriva om orsakerna till varför jag och Mr Sambo inte har sex...

Jag har skrivit om Tvivel och kommunikation så jag fortsätter att skriva om krav.
Relationen började med många krav tillexempel så gjorde jag allt för att distansen skulle suddas ut, jag krävde att vi gjorde allt för att försöka hitta jobb i våra städer, han i min och jag i hans så att vi inte accepterade distansen.


Jag krävde att våra träffar skulle innehålla allt vi missat under veckorna. Sex speciellt. Det skulle vi ha, ofta, jämt och innehålla allt. Om vi "bara" hade sex en gång på dag så undrade jag direkt vad som var fel. Jag såg och förstod inte hur förutsättningarna såg ut då.

Jag ska berätta om en en typiskt kravfylld händelse som hände nästan varje gång vi sågs. Fredag eftermiddag kom och jag kom till hans stad, eller han till min och jag var så otroligt förväntansfull, full av saknad och längtan. Det var han egentligen också, men jag förstod inte då hur trött man kan vara på fredag eftermiddagarna efter veckans arbete. Om Sambon inte var överlycklig och omfamnade (så som på film när paren springer emot varandra leendes typ) mig på direkten, blev jag besviken och frågade "varför är du inte glad?"

Så, jag krävde att han satt undan sig själv i dessa lägen, han fick inte komma hem, slappna av och sen vara glad. Sambon sätt att att överleva distansen var att stänga in sig i en liten boll och där fick bara han och hans vardag plats. Vad som hände då var att jag så klart kände detta och ”drog” i han ännu mer. Vi stod nästan i ett moment 22-läge.

Jag har lagt helt orimliga krav på vår relation och dom har jag inte förstått. Dessa kraven är bara en bråkdel av alla krav jag har ställt på Mr Sambo. Jag har varit så extremt självupptagen att jag inte har sett sambon och hans behov. Han har försökt att vara normal i en relation med galna krav och dom kraven försvann inte med distansen. Dom blev bara andra krav.

För ett par månader sedan la vi alla korten på bordet och alla orimliga krav finns inte längre. Hans tvivel på vår relation som han har haft ett halvår blev min väckarklocka.

No comments:

Post a Comment